zpravy

Reakce Učitelských novin na tiskovou zprávu EDUin nazvanou Týdeník pro učitele dal prostor extremistickým názorům

17. 01. 2020

(zprávu EDUin najdete zde)

Pravidelným a dlouhodobým čtenářům našeho týdeníku je bezpochyby znám fakt, že UN se již řadu let vyjadřují mimo jiné jednak ke kontroverzním společenským otázkám, jednak k tématům, která nejsou a priori školská, ovšem vždy více či méně nějak se vzděláváním souvisejí. Anebo snad chce někdo tvrdit, že publicisticky zpracovaná témata například z oblasti historie, zeměpisu či literatury nemají se vzděláním nic společného? Nepohodlná fakta, nekorektní názory nebo opomíjená očitá svědectví se v UN běžně objevovala, a to u fenoménů, jako jsou třeba inkluze, migrace, rasismus, extremismus, multikulturalismus nebo nacionalismus. Pokud zástupci neziskové organizace EDUin tento jednoznačně prokazatelný fakt ignorují, znamená to, že buď naši tiskovinu prakticky neznají, anebo záměrně lžou a manipulují. Důkazem budiž i tvrzení, že UN popírají vliv lidské činnosti na klimatické změny. Nic takového jsme nikdy nenapsali, pouze jsme nenalezli objektivní vědecký fakt (nikoliv jen hypotézu, jakkoliv široce podporovanou), který by jednoznačně potvrzoval, že současné klimatické výkyvy jsou primárně, a to slovo zdůrazňujeme, způsobeny průmyslovým nebo zemědělským působením člověka. 

 

Pokud jde o článek Klimakult, zabývající se právě takzvaným globálním oteplováním, jeho kritice jsme zcela otevřeně čelili a všechny alespoň trochu věcné reakce zaslané naší redakci jsme uveřejnili. Ba co víc, dokonce jsme opakovaně vyzývali k tomu, ať někdo z daných specialistů napíše edukativní text, který čtenářům jednoznačně a na základě nezpochybnitelných důkazů vysvětlí, co je skutečnou příčinou současných změn klimatu a jak jim opravdu efektivně čelit. Doposud jsme ale žádný takovýto materiál neobdrželi…

A Radim Tolasz? Ten se na UN nikdy nijak neobrátil, pouze na svém webu uveřejnil soubor bodů zcela vytrhaných z kontextu, z nichž některé ukazují na to, že buď onen článek četl nepozorně, nebo záměrně určité vybrané údaje dezinterpretoval. Soudní čtenáři se pak v následných diskuzích (včetně webů, které jeho text pasivně převzaly) též dotazovali: A kde na internetu je vlastně ten text, který je právě kritizován?

V případě rozhovoru s Petrem Hamplem, který vyšel v nové rubrice Nekorektně, se EDUin pokouší z veřejné diskuze vyřadit známého sociologa, který se obává islamizace naší země, školství nevyjímaje. A nejsou to proto především zrovna učitelé, kteří by měli vědět o faktech, jež mnohá média nepovažují za podstatná, nebo i o názorech, s nimiž případně nebudou souhlasit? Vždyť někteří zřejmě znají jen jméno tohoto sociologa, aniž by se s jeho postoji skutečně seznámili. Je smutné, že EDUin, který se označuje za Informační centrum o vzdělávání, nevznesl kromě dehonestujícího nálepkování jediný konkrétní příklad nepravdivého, či dokonce třeba protizákonného výroku pana Hampla v daném rozhovoru zveřejněném v UN. To de facto znamená, že EDUin brání svobodě slova a snaží se manipulovat s pedagogy, kteří jsou jistě natolik vzdělaní a přemýšliví, že si dokážou učinit svobodný a erudovaný názor i bez autoritativní intervence subjektu, který se o sobě na vlastním webu vyjadřuje jako o nezávislé, nestranné a otevřené neziskové organizaci.

Tato situace je o to závažnější, že vlivný EDUin bez relevantních důkazů zaútočil na svobodné médium a pokusil se tak ohrozit jeho samotnou existenci tím, že v podstatě vyzval k naší cenzuře, či dokonce k postupné likvidaci! O odbornosti a profesionalitě ekonomicky i autorsky zcela nezávislých UN totiž nerozhoduje na rozdíl od praxe neziskových organizací žijících z grantů a darů (nebo případně ještě z takzvaného sociálního podnikání jako u EDUin) náklonnost vybraných fyzických nebo právnických osob, ale zcela výhradně svobodný trh.

 

Redakce UN


DISKUZE K ČLÁNKU:

    Pokud chcete přispět do diskuze, vyplňte následující formulář:

    jméno a příjmení:
    email: *
    váš příspěvek: *



    * uvedená pole jsou povinná
    banners/univerzita_pardubice_2_390x60.png
    reklama un

    1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
    reklama
    akcent_09-19_125x125.gif
    dekra_125x125-s.jpg
    ucebnice
    termaly_losiny_2020.jpg
    anketa
    Je čas pro zásadní změnu modelu maturitní zkoušky?
    ANO
    NE
    NEVÍM
    ano
    ne
    nevim
    48%
    32%
    20%
    chrudim_1_240x100.gif
    linka_duvery_240x100.jpg
    © Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz