


Zástupci škol uvítali plán MŠMT pro návrat žáků do škol
26. 03. 2021(čtk) Zástupci škol podporují plán pro návrat žáků do škol, který ve Sněmovně představil ministr školství Robert Plaga (za ANO). Ministerstvo s nimi plán předem konzultovalo. Rotační výuka prvního stupně nebude podle předsedy Asociace ředitelů základních škol Michala Černého ideální, ale je to cesta, jak dostat děti do škol. Povinné nošení roušek ve speciálních školách se dá podle šéfa Asociace speciálních pedagogů Jiřího Pilaře ve většině případů zvládnout, někde se nahradí štíty nebo se od povinnosti odhlédne. Předseda Unie školských asociací CZESHA Jiří Zajíček označil plán za rozumný.
Podle Černého plán vychází i z názorů ředitelů škol. Rotační výuku sice nepovažují za ideální, ale akceptují ji. "Pokud někdo tady řeší problém zaměstnavatelů, tak to asi problém je, ale není to náš problém," uvedl. "Pokud děti dostaneme do škol aspoň takto, tak zaplaťpánbůh za to, protože my je samozřejmě ve školách chceme mít," řekl.
Ředitelé podle něj vítají i to, že deváté třídy budou mít možnost skupinových konzultací. Návrat všech deváťáků by nyní už nedával smysl, protože na začátku května budou dělat přijímací zkoušky na střední školy, řekl Černý.
S ministerstvem o připravovaném postupu dopředu hovořil i Pilař. Podle něj se dohodli na tom, že v logopedických školách nebudou povinné roušky, ale pedagog by měl nosit aspoň štít. Nošení roušek se podle něj nedá očekávat ani u těžce mentálně postižených, nicméně u lehce retardovaných by to problém být nemusel, řekl. Potíž může nastat spíš u autistů v běžných školách, kde se roušky nosit musí, dodal. Autisté by podle něj povinně roušky mít neměli. "Každopádně si myslím, že je určitě dobře, že se hledá cesta, jak dostat děti do škol, protože když si vzpomenu, že se školy zavřely dřív než hospody, tak je mi trošku smutno," řekl.
Doplnil, že jako potíž vnímá provoz výchovných ústavů, kde se podle něj tolik netestuje. Vázne i očkování pedagogů, jejichž priorita při vakcinaci funguje v každém kraji jinak, řekl. Obává se proto, aby se kvůli tomu virus nezačal opět víc šířit.
Podle Zajíčka je představená první fáze návratu žáků do škol rozumnou variantou, i když není úplně jednoduchá. "Ale pokud to má být cena za to, že se budeme moct vrátit do prezenční výuky tam, kde nás to nejvíc tíží, tak to nějak budeme muset zvládnout," řekl. To, že by se závěrečné ročníky neměly vracet k běžné prezenční výuce, ale mohly by se účastnit skupinových konzultací, podle něj zástupci Unie CZESHA prosazovali. Konzultace označil za užitečné, i když je podle něj otázkou, jak moc je školy budou využívat.
Plán pro obnovení výuky uvítal také předseda České konference rektorů Petr Sklenička. Vysoké školy podle něj usilovaly přesně o to, aby se první etapa týkala praktické výuky v závěrečných ročnících. Rektoři podle něj proto také chtějí, aby se co nejdřív mohli očkovat pedagogové, kteří tuto výuku vedou.
DISKUZE K ČLÁNKU:




- 2K CONSULTING
- AKCENT College
- Centrum učebnic
- ERUDIA: výuková videa
- Fortuna
- Free cinema
- Horská chata Radost
- Chytrá keramická dílna
- Kartografie Praha
- Nakladatelství ČGS
- Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska
- SPN nakladatelství
- TYRKYS, škola kultury podnikání v cestovním ruchu
- Vše o školních mikroskopech
