zpravy

Nejoblíbenějším učitelem se stal Tomáš Míka z gymnázia v Táboře

(čtk) Titul Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele v Česku získal Tomáš Míka z Gymnázia Pierra de Coubertina v Táboře. Na trůnu vystřídal Pavlínu Kopáčikovou ze Základní školy Vacov na Prachaticku. Stal se 16. mužem, který za posledních 27 let anketu vyhrál. V tiskové zprávě to dnes oznámil pořadatel soutěže Ladislav Hrzal. 

JAK SE PŘIPRAVIT NA MATURITU Z DOMOVA

Žáci a jejich učitelé mohou při přípravě na maturitní zkoušku z domova využít webové stránky Cermat.cz 

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY K AKTUÁLNÍM OPATŘENÍM KE KORONAVIRU

Ministerstvo školství se v posledních dnech snaží vyřizovat veškeré dotazy, které souvisejí s vyhlášením nouzového stavu na území ČR. Níže vám přinášíme odpovědi na nejčastější dotazy, které se této problematiky týkají. Dotazy budou průběžně aktualizovány. Pokud nenajdete odpověď na svou otázku, prosím, kontaktujte naše speciální linky, které jsme v souvislosti s aktuální situací zřídili. Děkujeme všem! 

Zájemcům o předplatné nabízíme 2 ukázková čísla UN ke stažení

 

 

Zaujaly Vás Učitelské noviny?

Pokud ano, pak právě zde si můžete pořídit jejich předplatné! 

 

INFORMACE K VYHLÁŠENÍ NOUZOVÉHO STAVU V ČR

Věnujte zvýšenou pozornost informacím Vlády ČR k vyhlášení nouzového stavu na celém území České republiky ze dne 12. března 2020 a všech dalších opatřeních po tomto datu.

Informace o situaci okolo koronaviru a všech aktuálních opatření souvisejících s nouzovým stavem naleznete na speciálním webu Ministerstva zdravotnictví koronavirus.mzcr.cz. Informace naleznete také na webu Úřadu vlády ČR.

Počty dětských lékařů specialistů mají posílit dotace na vzdělání

(čtk) Ministerstvo zdravotnictví chce motivovat dětské lékaře ke studiu nadstavbových oborů. Dotací na vzdělávání z evropských fondů chce zvýšit počet lékařů-specialistů, podpoří i jejich zaměstnavatele. Informovalo o tom v tiskové zprávě. Zájemci se mohou hlásit od poloviny letošního roku. 

Odpověď UN na otázky redaktorky iDNES

Dobrý den, připravuji článek na téma kontroverze ohledně Učitelských novin a rozhovoru s panem Hamplem. Ten je veřejně kritizován například ze strany organizace Eduin i mnohých učitelů.

Podle některých rozhovor s natolik kontroverzní osobou na strany Učitelských novin vůbec nepatří, podle jiných by měl být alespoň doplněn jakousi názorovou protiváhou. V rozhovoru se navíc objevují zavádějící informace (například v souvislosti s obyvatelskou strukturou Londýna). Ráda bych se Vás proto zeptala na Váš názor na danou kritiku.

Považujete pana Hampla za vhodného respondenta pro Vaše periodikum? Co si myslíte o kritice, která se na časopis snesla? Například ze strany Michala Černého z Asociace ředitelů základních škol zaznělo, že vadí spíše nekritický přístup redaktora, než samotná osoba respondenta. Je podle Vás rozhovor po této stránce v pořádku?

Karolína Novotná, iDNES 

Článek iDNES vyšel zde

 Reakce UN

Pan doktor Hampl je autorem momentálně velice čtené knihy Prolomení hradeb. A to byl také hlavní důvod toho, proč jsme s ním uskutečnili rozhovor. Ti, kteří tohoto sociologa označují za rasistu, nechť si proto přečtou tuto pasáž z dané publikace: „Opakovaně jsem vyjádřil přesvědčení, že bych neměl nejmenší problém, kdyby se moje dcera vdala za černocha či Japonce nebo kdyby si můj syn namluvil třeba Indiánku. Žiju ve spokojeném manželství s bílou ženou, ale klidně se mohlo stát, že by se můj životní příběh vyvíjel jinak a já mohl mít doma třeba Kubánku nebo Korejku (tedy samozřejmě za předpokladu, že by měla plně osvojenou naši kulturu). Natož v kamarádství nebo v zaměstnání. Nedokážu si prostě pomoci, neumím lidi posuzovat podle barvy pleti. Což nepokládám za zásluhu ani vinu, jednoduše to tak je.“... 

Reakce Učitelských novin na tiskovou zprávu EDUin nazvanou Týdeník pro učitele dal prostor extremistickým názorům

(zprávu EDUin najdete zde)

Pravidelným a dlouhodobým čtenářům našeho týdeníku je bezpochyby znám fakt, že UN se již řadu let vyjadřují mimo jiné jednak ke kontroverzním společenským otázkám, jednak k tématům, která nejsou a priori školská, ovšem vždy více či méně nějak se vzděláváním souvisejí. Anebo snad chce někdo tvrdit, že publicisticky zpracovaná témata například z oblasti historie, zeměpisu či literatury nemají se vzděláním nic společného? Nepohodlná fakta, nekorektní názory nebo opomíjená očitá svědectví se v UN běžně objevovala, a to u fenoménů, jako jsou třeba inkluze, migrace, rasismus, extremismus, multikulturalismus nebo nacionalismus. Pokud zástupci neziskové organizace EDUin tento jednoznačně prokazatelný fakt ignorují, znamená to, že buď naši tiskovinu prakticky neznají, anebo záměrně lžou a manipulují. Důkazem budiž i tvrzení, že UN popírají vliv lidské činnosti na klimatické změny. Nic takového jsme nikdy nenapsali, pouze jsme nenalezli objektivní vědecký fakt (nikoliv jen hypotézu, jakkoliv široce podporovanou), který by jednoznačně potvrzoval, že současné klimatické výkyvy jsou primárně, a to slovo zdůrazňujeme, způsobeny průmyslovým nebo zemědělským působením člověka. 


banners/univerzita_pardubice_2_390x60.png
reklama un

1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
reklama
akcent_09-19_125x125.gif
dekra_125x125-s.jpg
ucebnice
termaly_losiny_2020.jpg
anketa
Je čas pro zásadní změnu modelu maturitní zkoušky?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
48%
32%
20%
chrudim_1_240x100.gif
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz