archiv
Učitelské noviny č. 13/2013
tisk článku

Integrace nevidomého chlapce v MŠ Dolní Studénky

Do jednotřídní MŠ jsme v lednu 2013 integrovali nevidomého chlapce. Před přijetím do našeho zařízení nám rodiče podali informace ohledně hendikepu a rovněž tak o povahových rysech a projevech chlapce. Od prosince 2012 jsme společnými silami připravovali děti na příchod malého Danečka. Byly upozorňovány na odlišnosti s ohledem na hendikep, ohleduplnost v chování k oslabenému chlapci (pomoc, spolupráce, ochota, podpora). Bylo potřeba, aby se děti blíže seznámily s tímto postižením. Jak to mají děti s tímto hendikepem těžké, si děti vyzkoušely pomocí různorodých smyslových her se zavázanýma nebo zavřenýma očima na vlastní kůži.

Byla navázána spolupráce se SPC Olomouc-Hejčín a vypracován individuální vzdělávací plán. Rovněž tak byl Danečkovi přidělen asistent pedagoga.

Jsme si vědomi, že péče o dítě se zrakovým postižením s sebou přinese více práce a starostí, ale současně i nové zkušenosti, a to nejen pro Danečka, ale i pro učitelky, provozní personál školky a pro ostatní děti. Máme tedy všichni neocenitelnou možnost s Danečkem pracovat a naučit se v rámci jeho postižení nové věci.

Alena Cislická,

učitelka ZŠ a MŠ Dolní Studénky

< zpět do čísla
banners/univerzita_pardubice_2_390x60.png
reklama un

1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
reklama
akcent_09-19_125x125.gif
dekra_125x125-s.jpg
ucebnice
termaly_losiny_2020.jpg
anketa
Je čas pro zásadní změnu modelu maturitní zkoušky?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
48%
31%
20%
chrudim_1_240x100.gif
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz