archiv
Učitelské noviny č. 10/2013
tisk článku

Literární tvoření

Kdo by neměl rád pohádky a příběhy s pohádkovými motivy?! Stále lákají děti i dospělé. Chlapci a děvčata ze 4. A v Základní škole Vsetín, Luh se rozhodli zpestřit chvíle očekávání vánočního období a zdramatizovat známé i vymyšlené pohádky. Pozvali do své třídy prvňáčky a druháky a pochlubili se tím, co nacvičili. Nechyběly ani kostýmy a ručně vytvořené kulisy. Nadšení diváků motivovalo malé herce k další práci. Rozhodli se vyzkoušet, jaké to je být skutečným spisovatelem a začali pracovat na dalších pohádkách. Nastalo pilné tvůrčí období. Děti si vymýšlely a vymýšlely.

Mnohým se dařilo vytvořit i několik pokračování svých dějů. Jiní autoři se nespokojili jen s jednou pohádkou, ale vytvořili jich hned několik. Ke každé pohádce nakreslili krásné ilustrace. A pak to přišlo!

Společně v literární, slohové a komunikační výchově putovali z pohádky do pohádky. Kluci a holky měli radost z toho, co se jim podařilo. Třešinkou „na dortu“, a vlastně i ohodnocením dlouhodobého projektu bylo autorské předčítání pohádek dětem z 1. a 2. tříd. Mladí autoři se tohoto úkolu zhostili na výbornou. Zahráli si na spisovatele, ilustrátory, na herce i na vypravěče, snažili se o poutavý a výrazný přednes. Žáci dokázali z vlastní iniciativy vytvořit něco nového, poutavého a zajímavého pro diváky, posluchače, pro své publikum.

A jak končí všechny pohádky? No přece výborně! A tak to dopadlo i v této třídě.

Vlasta Hemalová, učitelka ZŠ Vsetín, Luh 1544

< zpět do čísla
banners/univerzita_pardubice_2_390x60.png
reklama un

1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
reklama
akcent_09-19_125x125.gif
dekra_125x125-s.jpg
ucebnice
termaly_losiny_2020.jpg
anketa
Je čas pro zásadní změnu modelu maturitní zkoušky?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
48%
31%
20%
chrudim_1_240x100.gif
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz