archiv
Učitelské noviny č. 18/2004
tisk článku

Diskuze ke slučování škol, reakce na ohlasy na článek P. Jakše UN č. 9/2004

Dovolte mi ukončit mou diskuzi na téma slučování škol. Nelze dobře diskutovat k ničemu, co prostě v mém článku není.

Takže shrnuji:

1. Není tam ani zmínka o „nemakačencích“ či o tom,

že “... tvrdí o nich, že nepracují“. Dovolil jsem si napsat, že mezi námi jsou učitelé výborní, průměrní a špatní. Tedy to platí v Chebu, možná v Bzenci jsou jen samí Komenští.

2. Není tam ani zmínka o volnu nad zákonem daných 40 dní.

3. Nikdy jsem na žádné učitelské služební cestě ani na stáži nebyl. V roce 1970 mi vzali pas a dalších 10 let jsem nesměl mít ani cestovní doložku k OP. Se školami v Německu a Holadsku máme družební partnerský vztah, v USA vloni za vlastní v době volna. Někdo si za 20.000 Kč koupí hnůj do vinohradu, jiný holt zpáteční letenku do New Yorku.

4. Nevím přesně, co si pod výhružkou že „můj návrh nezůstane určitě bez odezvy“ přesně představujete – jestli ČŠI, penzionování, kriminál, či rovnou kata. To už tu opravdu jednou bylo.

5. K přání politické kariéry konstatuji, že žádnou nedělám. Po 12 letech v městském zastupitelstvu, z toho 8 ve funkci zástupce starosty jsem sám a z vlastní vůle už v roce 2002 dále nekandidoval. Bylo to krásné a bylo toho dost, organismus dostal zabrat. Kritika druhých předpokládá totiž nejdříve sebekritiku vlastní. A taky jsem se těšil na děti a kolegy.

6. Práce svých učitelů si naopak velmi vážím a snažím se jim vytvořit pro ně ty nejlepší, i finanční, podmínky. Moje škola měla v roce 2003 nejvyšší mzdy ze škol bývalého okresu. V červnu odchází poslední dva důchodci, na téměř 500 žáků je 1 zástupce ředitele, ve třídách je průměr 26,2 žáka, průměrný věk je 47,3 roků, škola má 100% kvalifikovanost pedagogů, u zápisu bylo 75 žáků.

7. Závidím bzeneckým tu bohorovnou jistotu a aroganci, označit někoho za špatného ředitele či hodnotit jeho přínos do školství ze vzdálenosti 400 km a na základě zveřejnění jeho vlastního názoru na pár řádcích v UN.

Stále si totiž stojím za poznáním, že nebezpečím pro školství nejsou ti, co kritizují vlastní práci a dokonce z vlastních řad, ale ti neomylní, do sebe zahledění bohové s mesiášským komplexem a vědomím vlastní výlučnosti a nepostradatelnosti (socialismus si rozvracet nedáme, že?)

Děkuji za pozornost

Petr Jakšředitel 2. ZŠ Cheb,
 

< zpět do čísla
banners/univerzita_pardubice_2_390x60.png
reklama un

1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
reklama
akcent_09-19_125x125.gif
dekra_125x125-s.jpg
ucebnice
termaly_losiny_2020.jpg
anketa
Je čas pro zásadní změnu modelu maturitní zkoušky?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
48%
32%
20%
chrudim_1_240x100.gif
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz