archiv
Učitelské noviny č. 20/2003
tisk článku

Jsme s ní rádi

Je mnoho důkazů o tom, že naše speciální školství spolupracuje i se ZŠ a v integraci postižených dětí nezaostává. Úplně otevřít školy a školská zařízení těmto dětem nám za určitých podmínek dovoluje nová směrnice MŠMT čj. 13710/2001-24, na kterou navazuje materiál MŠMT čj. 13711/2001-24. Víme ale, že díky vstřícným vedením a pedagogům ZŠ, bylo možné integrovat postižené dítě i do ZŠ. Tak tomu je i na ZŠ J. Wericha v Praze 6 Řepích, kam již třetím rokem 1x za týden na 2 hodiny dochází velmi těžce postižená dívka Míša. Vždy ji doprovází osobní asistentka Petra. Její pomoc je pro Míšu nezbytná, může tak plnit některé úkoly. I když Míša nemůže nijak komunikovat, ani se pohybovat, pro své těžké postižení, všichni již víme, že Míšu setkání s kamarády obohacuje, rozvíjí a mívá ve škole šťastný výraz v očích. Nemůže nám své pocity nijak sdělit, ale my ji již známe na tolik, že čteme z jejího výrazu a rozpoznáme i náladu. Obohaceni jsme i my přítomností této drobné dívky o dosud nepoznané tajemství psychiky člověka, žijícího trochu jinak, než jsme ze svého okolí zvyklí. Nejhezčí chvíle jsou, když se Míša směje a to je naštěstí často! To, co prožívá, nevíme, ale jsme s ní rádi. Nebojte se do vaší ZŠ integrovat postižené dítě. Záleží jen na dohodě rodičů s vedením ZŠ a pedagogy.

HELENA DOLEŽALOVÁ,
a její děti z 5. C

< zpět do čísla
banners/1600293600_tesco_390x60.png
reklama un

1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
reklama
akcent_09-19_125x125.gif
1543878000_mikroskop.gif
dekra_125x125-s.jpg
1597960800_mascotte_125 x 125.jpg
ucebnice
1599602400_okentes.gif
anketa
Pomůže Strategie 2030+ změnit školství k lepšímu?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
41%
32%
27%
evvoluce.png
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz