archiv
Učitelské noviny č. 41/2004
tisk článku

Kterak do školního roku s dobrou náladou

Ačkoliv už je školní rok v plném proudu, zavzpomínejme a ohlédněme se na začátek školního roku. Ku konci prázdnin mnozí z nás odpočítávají dny zbývající do přípravného týdne. Týdne, kdy se ve sborovnách a kabinetech snažíme probrat stohy papírů, pomůcek, knih. Ovšem mně a mým kolegům se v hlavě nehonily jen myšlenky na školní úklid a neubývající práci. Čekal nás totiž netradiční přípravný týden.

První den proběhl jako obvykle. Vzájemné vítání, chvála dobronzova opálených kůží, shozených kilogramů a první krůčky k čekající práci. Následující den však naše kroky nevedly k budově školy, nýbrž do automobilů ochotných kolegů – řidičů. Vyjíždělo se. Kam? Na pracovně-relaxační pobyt uprostřed přírody v blíže neurčené vesnici.

Po příjezdu a ubytování mohlo začít společné zahájení školního roku v útulné klubovně s příjemně vonícím občerstvením. Dobře naladěni jsme nejprve probrali roční plán práce. Následovalo školení BOZP a Belbinův test (při němž jsme zjistili, jak moc je každý z nás v týmu jiný a zároveň jak moc je všech zapotřebí). Po odpolední siestě se s námi jedna z kolegyň podělila o informace a zkušenosti ze semináře „Jak rozpoznat šikanu ve škole a účinně jí čelit“. Abychom příliš neseděli a neteoretizovali, připravilo si pro nás vedení školy aktivitu v přírodě. Byla zaměřena na týmovou spolupráci. Nejenže jsme zjistili, jak hezky a úspěšně se nám společně pracuje (včetně nepedagogických pracovníků školy, kteří se pobytu rovněž účastnili), ale také jsme se od srdce zasmáli. Poté jsme se opět vrhli do práce a věnovali se plánu rozvoje školy na další období. Po více než hodinovém sezení, navrhování a výměně názorů jsme znovu „vyběhli“ na čerstvý vzduch a opět sami sebe zkoušeli, jak úspěšní jsme při práci v týmu. Když se naše těla dostatečně protáhla a mozky provětraly, pustili jsme se do poslední pracovní části dne, jejíž náplní byl RVP a schůzky předmětových týmů. A pak hurá na večeři (chutnalo i těm nejnáročnějším). Abychom i večer trávili příjemně, využili jsme nabídky nedaleké hospůdky. Díky hudebnímu nadání většiny našeho učitelského sboru jsme zde s kytarami a dobrým českým mokem velice pěkně zakončili náš první pracovně-relaxační den. Atmosféra byla příjemná, uvolněná a možná, že zde někteří z nás hovořili o věcech, o kterých by za jiných okolností ze studu, strachu nebo nedostatku odvahy nemluvili.

Den následující jsme pokračovali v práci předmětových týmů. Na závěr jsme si ve skupinách vytvořili www stránky na téma „Ideální školní rok“ (přičemž jsme nepotřebovali žádný PC, nýbrž jen arch papíru, nůžky, fixy, lepidlo, fantazii a všechny možné i nemožné časopisy a noviny).

Úplným závěrem bylo zhodnocení nejen našich www stránek, ale také celého pobytu.

Stihli jsme nejen zvládnout práci, nad kterou bychom se potili mezi stěnami sborovny, ale také jsme se společně zasmáli, odpočinuli si, „utužili“ kolektiv. A do zmiňovaných stohů papírů a ostatních příprav jsme šli nepoměrně lépe naladěni.

Eva Kováříková,
za 3. ZŠ Příbram – Březové Hory

< zpět do čísla
banners/lesany_konkurz_390x60.jpg
reklama un

1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
reklama
akcent_09-19_125x125.gif
dekra_125x125-s.jpg
ucebnice
anketa
Je čas pro zásadní změnu modelu maturitní zkoušky?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
48%
32%
20%
chrudim_1_240x100.gif
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz