archiv
Učitelské noviny č. 02/2004
tisk článku

MŠMT nerespektuje Bílou knihu, R. Švancar, UN č. 46/2003


R. Švancar, UN č. 46/2003


Jsem řídícím školy, která s naším (úmyslně píši naším) pedagogickým centrem má ty nejlepší zkušenosti. Vzdělávací a školicí programy měly smysl a mají vklad pro další rozvoj našich učitelů. Moje praxe je taková, že vyhodnocujeme akce PgC společně s učitelem po absolvování. Dosud jsem se nesetkal s jednoznačným odsudkem ve smyslu zbytečnosti. Ba naopak. Množství akcí považujeme za výborné a velmi dobré, v každém případě za smysluplné, se zaměřením na konkrétní práci (nebo i zájem) učitele.

K postupu MŠMT:

1. Zrušit (nebo i omezit) fungující, smysluplnou práci vybavených center je krokem doslova sabotážním.

2. Neobstojí nesmyslná argumentace o tom, že ne všechna centra dosahují kvalitní práce. Když nejsou dobrá, ať vyhodí ředitele! U nás v Plzni PgC je kvalitní!

3. Je pobuřující s jakou úřednickou arogancí se opět setkáváme. Je to zvyk skutečně komunistický a vracíme se do byrokratických kolejí rozhodování úřednických idiotů (nebo chytráků).

4. Zrušení a omezení center v okamžiku, kdy se tak intenzívně hovoří o kariérním růstu, je tupé (nebo úmyslné). Ovšem jistě to má svoje pozadí. To je nepochybně v tom, že pak budeme hledat vzdělávací agentury (možná, že už lobují) a budeme hezky platit (asi víc než dosud). Nebo dáme tento kšeft VŠ - pedagogickým fakultám. A to je zle také, protože přece víme, jaké pojetí je na PF (totiž budeme školeni teoreticky, což nenaplní potřeby a požadavky učitelů a my se na to samozřejmě vykašleme a budeme hledat cesty jiné nebo žádné). Ovšem o přihrání kšeftu tu jde podle mého soudu v každém případě.

5. Možná, že je také vytipován jakýsi generální ředitel PgC, kterého je nutno odložit na dobře placenou centrální funkci. On pak bude cestovat po krajích „audinkou" a jistě bude muset cestovat hodně, protože musí být ve styku s lidmi a věci řešit na místě. A tak budou prožírány systematicky naše peníze i jinak, nejen ve mzdové formě.

6. Možná, že naše socialistická vláda také potřebuje ušetřit nějaká stanovená čísla v rezortu školství. A tady je přece to nejméně bolestivé řešení. Ale odbor základního školství na kraji je nutné zase zřídit, i když bude k ničemu (na našem KÚ už se tak stalo). Ale je to výhoda, neboť to vlastně není rezort, že?

7. Jako občan se hrozím vývoje, jako pedagog a řídící školy jsem aroganci úřednických kroků pobouřen.

8. Na jednání Asociace základních škol jsem se k zrušení PgC vyjádřil nerezervovaně, velmi otevřeně a požádal asociaci, aby dala do závěrů náš odpor ke zrušení PgC – je to krok škodlivý. Úředníkům ale na názoru, na faktech, na ničem nezáleží (kromě jejich tepla a platového zařazení).

A podle toho to bude jednou také vypadat. Chraň nás Pán Bůh!

Miloš Vršecký,

řídící

< zpět do čísla
banners/muvs-cvut_ict_390x60.jpg
reklama
1543878000_mikroskop.gif
1604012400_polar_125x125.jpg
ucebnice
anketa
Měl by stát zavést minimální laťku úspěšnosti u jednotných přijímacích zkoušek na SŠ?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
34%
34%
32%
zkoušky nanečisto_240x100.png
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2021 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz

php shell hacklink php shell seobizde.com hacklink exproof etanj armatür okey sohbet süperbahis elitbahis uluslararası evden eve nakliyeciler süperbahis rulet masası rulet masası betboo betboo twitter betboo betboo https://www.promosyonbank.com/promosyon-kalem https://www.promosyonbank.com/promosyon-ajanda bedava canlı mac izle pancakeswap sniper bot instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al betebet anadolu casino betebet212 betebet betebet cialis bodrum escort mecidiyeköy escort viagra gabile anadolu casino