archiv
Učitelské noviny č. 02/2004
tisk článku

MŠMT nerespektuje Bílou knihu, R. Švancar, UN č. 46/2003


R. Švancar, UN č. 46/2003


Jsem řídícím školy, která s naším (úmyslně píši naším) pedagogickým centrem má ty nejlepší zkušenosti. Vzdělávací a školicí programy měly smysl a mají vklad pro další rozvoj našich učitelů. Moje praxe je taková, že vyhodnocujeme akce PgC společně s učitelem po absolvování. Dosud jsem se nesetkal s jednoznačným odsudkem ve smyslu zbytečnosti. Ba naopak. Množství akcí považujeme za výborné a velmi dobré, v každém případě za smysluplné, se zaměřením na konkrétní práci (nebo i zájem) učitele.

K postupu MŠMT:

1. Zrušit (nebo i omezit) fungující, smysluplnou práci vybavených center je krokem doslova sabotážním.

2. Neobstojí nesmyslná argumentace o tom, že ne všechna centra dosahují kvalitní práce. Když nejsou dobrá, ať vyhodí ředitele! U nás v Plzni PgC je kvalitní!

3. Je pobuřující s jakou úřednickou arogancí se opět setkáváme. Je to zvyk skutečně komunistický a vracíme se do byrokratických kolejí rozhodování úřednických idiotů (nebo chytráků).

4. Zrušení a omezení center v okamžiku, kdy se tak intenzívně hovoří o kariérním růstu, je tupé (nebo úmyslné). Ovšem jistě to má svoje pozadí. To je nepochybně v tom, že pak budeme hledat vzdělávací agentury (možná, že už lobují) a budeme hezky platit (asi víc než dosud). Nebo dáme tento kšeft VŠ - pedagogickým fakultám. A to je zle také, protože přece víme, jaké pojetí je na PF (totiž budeme školeni teoreticky, což nenaplní potřeby a požadavky učitelů a my se na to samozřejmě vykašleme a budeme hledat cesty jiné nebo žádné). Ovšem o přihrání kšeftu tu jde podle mého soudu v každém případě.

5. Možná, že je také vytipován jakýsi generální ředitel PgC, kterého je nutno odložit na dobře placenou centrální funkci. On pak bude cestovat po krajích „audinkou" a jistě bude muset cestovat hodně, protože musí být ve styku s lidmi a věci řešit na místě. A tak budou prožírány systematicky naše peníze i jinak, nejen ve mzdové formě.

6. Možná, že naše socialistická vláda také potřebuje ušetřit nějaká stanovená čísla v rezortu školství. A tady je přece to nejméně bolestivé řešení. Ale odbor základního školství na kraji je nutné zase zřídit, i když bude k ničemu (na našem KÚ už se tak stalo). Ale je to výhoda, neboť to vlastně není rezort, že?

7. Jako občan se hrozím vývoje, jako pedagog a řídící školy jsem aroganci úřednických kroků pobouřen.

8. Na jednání Asociace základních škol jsem se k zrušení PgC vyjádřil nerezervovaně, velmi otevřeně a požádal asociaci, aby dala do závěrů náš odpor ke zrušení PgC – je to krok škodlivý. Úředníkům ale na názoru, na faktech, na ničem nezáleží (kromě jejich tepla a platového zařazení).

A podle toho to bude jednou také vypadat. Chraň nás Pán Bůh!

Miloš Vršecký,

řídící

< zpět do čísla
banners/univerzita_pardubice_2_390x60.png
reklama un

1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
reklama
akcent_09-19_125x125.gif
dekra_125x125-s.jpg
ucebnice
termaly_losiny_2020.jpg
anketa
Je čas pro zásadní změnu modelu maturitní zkoušky?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
48%
32%
20%
chrudim_1_240x100.gif
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz