archiv
Učitelské noviny č. 01/2004
tisk článku

Kolik nedůvěry, kolik najdete na pásce? UN č. 34/2003


Jsem pravidelnou čtenářkou UN již od doby, kdy je měl můj otec jako učitel fyziky a ředitel školy předplacené. Já teď sice předplatné nemám, ale ráda si přečtu, co se v našem školství děje a porovnávám se svým učitelským působením na gymnáziu.
Je někdo na MŠMT schopen dát konečně dohromady kariérní růst učitelů i spravedlivou X-třídní tabulku?
Můj příběh na téma kariérní růst je docela bohatý. Jsem absolventkou PF MU v Brně. Po šesti letech výuky matematiky a fyziky na gymnáziu následovalo postgraduální studium (PGS) matematiky a fyziky. Obnášelo spoustu času o sobotách, nedělích, či o dovolené. Pak závěrečné práce a obhajoby z obou předmětů v časovém horizontu dvou let.Dokladem o absolutoriu PGS jsou dvě vysvědčení.Pro mladší kolegy už bylo PGS zrušeno. O nějaký rok později jsem složila rigorózní zkoušku a obhájila titul RNDr. s dalším diplomem.
Semináře, letní školy, konference fyzikální i matematické mě nikdy nenapadlo počítat, i když nějaký ten doklad o absolvování je v mých osobních složkách. Stejně tak vzdělávání v informačních technologiích.
Pro učitele fyziky je další vzdělávání nezbytné. Pro mne bylo a je samozřejmostí, balzámem na duši i drogou. Fyzikální obec totiž tvoří velmi kvalitní lidé, oddaní svému oboru, vzdělaní nejen ve svém oboru, vstřícní, obětaví, ochotní vždy nezištně poradit a pomoci.
Ohlédnu-li se za prací svou i mých kolegů, vidím řadu studentů, kterým kvalitní matematicko-fyzikální i mravní výbava umožnila start do různých oborů lidské činnosti. Vidím úspěšné inženýry, ekonomy, lékaře i vědce, dokonce poslance i primátora a na závěr náměstka ministryně MŠMT.
Je ostudné, že veřejnost je informována o učitelích pouze "když mají dostat přidáno." Je špatné vše řešit od zeleného stolu. Bez obětavých "kantorů" by se tato společnost asi neobešla. Myslím, že by bylo potřeba také vymezit "kompetence" i pro veřejnost.

MARGITA HUBEŇÁKOVÁ,
Hradec Králové
 

< zpět do čísla
banners/albert_390x60px_new.jpg
reklama un

1333317600_seznamy-125x125-na-web-un-1.gif
reklama
akcent_09-19_125x125.gif
dekra_125x125-s.jpg
ucebnice
anketa
Je čas pro zásadní změnu modelu maturitní zkoušky?
ANO
NE
NEVÍM
ano
ne
nevim
48%
32%
20%
chrudim_1_240x100.gif
linka_duvery_240x100.jpg
© Copyright 2010 - 2020 Učitelské noviny, ČTK / realizováno: manilot.cz